Translate

torsdag 23. april 2015

Nådde ikkje heilt til topps på Etna, men kanskje like godt det.

Fast spalte.    Daglege oppdateringar. Klikk deg innom på:
Ugraset veks, dag for dag på Cda Cultura Latiano
Felizia Villa Felizia  Villa Felizia  Villa Felizia Villa Felizia  Villa Felizia Villa Feizia  Villa Felizia  Villa Felizia Villa Felizia  Villa Felizia Villa Felizia Villa


Eg har hatt fleire mål med denne turen til Sicilia. Ein dag i Catania ville eg ha med meg. Dessutan ville eg gjerne hatt ein tur opp i høgdene rundt Etna. Frå B&B i Giarre kan eg sjå rett opp mot Etna. 








Det er eit majestetisk syn. Antoni, verten her rådde til å la Il Meteo bestemme kva dag eg skulle på vulkantur og kva dag som ville passe med bytur.
På den 33 km lange vegen opp til Rif Sapienza kjørte eg gjennom den eine småbyen etter den andre.  I Zafferana måtte eg bare stoppe for å proviantere. 

Eg er ikkje alltid godvenn med Paula, ho som sit inni boksen og fortel meg om eg skal til venstre, rett fram eller høgre. De er litt sport i det å klare seg med min eigen innebygde variant. Her måtte eg bare lya Paula. Med så mange forskejllige smale vegar nytta det ikkje å prøve å halde retninga sjølv.
 ligg like ved der eg parkerte. Ut frå det eg der såg, rekna eg med ein time eller to så ville eg ha sett det som der var verdt å sjå. Gråsvart lavastein. Stiar, mykje brattare enn biletet fortel og laus ganske grov mest som singel å gå i. Godt jobba syns eg etter ein ganske kort tur ut i det svarte.
Før retur tok eg meg ein tur bortover parkeringsplassen til fots. Måtte liksom ha med meg alt, og de var der alt var. 
I kabelbane kjem ein til vers utan å kave med pusten. Lufta er jo tynn her oppe.
Skikkeleg vulkanutforskarar nøyer seg ikkje med å henge og dingle i lufta i 10 min. Nå vart det snowmobil vidare oppover. Me var forresten ikkje aleine på motordriven tur opp til 2500 meter høgd. I det som likna ei 3-4 meter djup grøft, snegla dei mest firehjulsdrivne bussane eg nokon gong har sett seg opp til same stad der me fekk transport. 


Ikkje så direkte opp då som dei beltedrivne farkostane kunne ta seg fram. Eg måtte ta spenntak for ikkje å gli av setet. 

Kratervandring med guide.Lærte meir om vulkanar denne dagen enn eg har gjort på alle mine 59 føregåande år.
Lang lang rekkje, kven vil ut av rekkja gå?
På 2500 meters høgde over havet er det endå att 800 til toppen av Etna. 

Krateret me vandra rundt her er faktisk så nytt som frå 2001. Mot aust, dvs til høgre på biletet ser de at kanten av krateret er høgare. Det er på grunn av at vinden stod på frå vest når utbrotet fann stad og nedfallet kom av den grunn på aust.

Dette krateret er mykje eldre. Valle del Bova måler 7 km eine vegen og 5 km andre vegen.
På bare få minutt endra det seg frå å vere gøymt bak ein skydott til dette:

Eg spurde ikkje, men på fjesa å døme var me alle nøgde med dagen. Døra på snowmobilen måtte opnast på nedturen. Det vart steikande varmt inni der, og sveitte kroppar dogga ned vindauga på ein blunk. Skulle det hende seg slik at du fer forbi Giarre ein gong, nøl såpss at det blir ein stopp. Ein dag på Etna er verd  kavet med å kome seg opp via bil, kabelbane og snowmobil. Eg tek gjerne turen på ny, men i dag er det Catania som gjeld. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar