Translate

torsdag 21. oktober 2021

Holter te bolter

Slik kjennest det eg no skal prøve å fortelje om. I tillegg er det slik i forhold til rekkjefølgje. Kjensler og fornuft, om ein annan. Ikkje heilt enkelt å halde styr på.

Hadde eg vore kvikkare i skolten, kunne eg har tatt bilete med mobilen. men sidan eg ikkje fekk det til nett nyoppvakna klokka 03:00 natt til 30. september, så får det bli med denne teikninga. Det er slik det  står att på netthinna mi. Det vart ei lite god natt utav det. Klokka 23:45 logga me inn på Villa Felizia etter å ha brukt heile kvelden på tur frå Competa, Spania, der Odd Olav og Jorunn hadde teke seg av oss ei heil veke. Me var trøytte då me kom fram og såg bare fram til ei god natt i kjend seng. Når ein har vore  på tur er det ikkje alltid like lett å finne roen straks, så først etter litt mat og drikke inntok me horisontalen, og borte var me ganske så fort. Etter halvannan time vakna eg av lydar, og tok ein runde og ein kikk ut vidauga på soverom og kjøkken. Registrerte ikkje noko, og la meg att. Brukar ikkje slokne så raskt, men denne gongen trur eg knappast eg har får hovudet ned på puta før augene glei igjen. Ein halvtime deretter, nøyaktig klokka 03:00 vakna eg på ny. Denne gongen av ein bil som stod og sveiv ganske tett innpå huset. At dei kan vera så frekke og bryte seg gjennom låst bom og kjøre heilt ned mot huset, tenkte eg. Plutselig rusa bilen bakover og ut porten. Kva veg den tok er meir enn eg fekk med meg. Vekte Anne Marie og saman fekk vi med oss kva kupp tjuvraddane hadde gjort. Me observerte også at inngangsdøra var opna, og låssylinderen på gitterporten ytterst var slått av. Begge dørene stod på gløtt, ikkje låst slik dei var når me la oss.
I slike stunder må ein bruke eit eller anna hjelpemiddel. Ring ein venn var ikkje aktuelt, men å bruke nødknappen på VigilNova si fjernstyring av alarmen i huset, det gjekk bra. Me rakk å kome oss i kleda og kunne ønskje VigilNova mannen velkommen på tomta etter 10 minutt. Då hadde me oppdaga at vår uthaldande campagnabil hadde fått dårlig selskap og stukke av. Han frå VigilNova ringde carabinieri i Latiano, så om ikkje lenge hadde me ein politibil med blålys i innkjøringa. Lite å gjera der og då, men det vart gjort avtale om at me skulle koma ned på politistasjonen utpå dagen for å gjere unna formell rapportering. 
Billause som me då brått hadde blitt, vart det Meggie frå Taverna di Pascalone som berga oss. Ho la til sides det ho hadde av program for dagen og vart med oss som tolk og sjåfør. 
Skadene på huset avgrensa seg til ein knekt låssylinder og ei avbroten låstunge til porten.

Heldigvis visste eg om ein stad der dei ganske så sikkert kunne fikse lås og bo. Faktisk er det slik at mor av låssmeden hadde budd i huset vårt i gamle dagar.


Elles er det jo kjekt å sjå kva hjelpemiddel ein låssmed kan ha. Portabelt sveiseapparat driven av eit lite innebygt aggregat. Første gong eg har sett sveising ta til med å dra i startsnora. 
Skaftet på hoven i bassenget er populært mellom kjeltringar. Eit kamera på nedsida av huset fekk hjelp til flytte fokus frå bakken og rett opp til himmels. Nå hadde ikkje det så mykje å seie heller, for kameraet har aldri vore skikkeleg tilkopla.
Å leige bil er slikt ein må planlegge i god tid. Å møte direkte på flyplassen for å få bil der og då er fort ganske nyttelaust. I eitt selskap skulle dei ha 1050 Euro for 5 dagar. Ikkje aktuelt sa eg. Rekna ikkje med det heller, sa ho bak skranken.
Me måtte tilbake til Carabinieri Latiano for rapportering. Der kom sjølvaste politisjefen innom for å forhøyre seg korleis det gjekk. Meggie fortalde om mislukka leigebiljakt, då sa politisjefen at om det var greitt skulle han fikse det for oss. Slik gjekk det til at me fekk tak i ein Fiat Panda for dei dagane me hadde att i Puglia i den omgangen.
Og då kunne me etter ein lang dag med enormt god assistanse la tolk og sjåfør ta fri.  Men før Meggie tok heilt fri for å kople seg på sin eigen jobb, så inviterte ho likegodt eit par pysete nordmenn til overnatting heime hos seg. Tilbodet gjaldt faktisk heilt til me skulle reise heimover. Me tok imot første natt, så får me heller sjå etterkvart kva det vart til vidare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar