Translate

lørdag 20. april 2013

Lista della spesa

Mens en venter på neste tur til Puglia kan en saktens få litt gjort her hjemmefra også. Det lenge omtalte bassenget er endelig kjøpt og betalt. 



Om vannet fra gunnen er  noe kaldt, no problema!  Med disse får vi raskt opp temperaturen.
Holder en seg til de rette firmaer går kommunikasjonen riktig så bra. Kort tid etter at jeg hadde sendt en e-post med konkrete spørsmål vedrørende kjøp, fikk jeg svar fra Rotex lokalisert i Casamassima ikke langt fra Bari. 

Handel ble så utført ved hjelp av samme e-post og betaling med hjelp av Paypal. Mindre enn 2 timer etter at betaling var lagt inn, kom det bekreftelse fra Rotex på at de hadde fått inn betalingen og bassenget var lagt til side for avhenting i slutten av juni. 

Det er merkelig hvordan en kan legge til side gamle prinsipper. Har alltid mislikt lykter i hage og innkjøringer, men nå har karen snudd. Etter særdeles vellykket innkjøp av lykter type Livardo fra 

Lidl er jeg på let etter mer som kan lyse opp i tilværelsen. Vi ser for oss de gode varme kveldene i lyset fra vellagret solenergi. Annet vellagret nevnes ikke ved navn. Kunne jo godt være en ost, ikke sant.

Oliventreet i tunet vårt hadde sikkert blitt enda koselige om kvelden om en hadde pyntet det med noen lykter. Det kan være 
3 - 4 av typen til høyre eller mer etter juletrelys-prinsipp som lyslenken du ser lengst til venstre.

Om det lar seg gjøre å gi noen et lysbad/lyssjokk ved hjelp av oppsamlet solenergi vet jeg enda ikke. Får prøve og se. Guido, megleren vår mente at kraftig lys som går på når det blir registrert bevegelse vil være et godt bidrag til sikring av eiendommen. Etterhvert må en kanskje til med sterkere saker. Foreløpig tror jeg vi prøver oss med en lyskaster på 270 eller 400 lumen. Begge styrt av bevegelses sensor og drevet av solenergi. Skulle ikke være noe problem å få montert det på veggen av villaen på siden opp mot veien. 



Ellers er varesortimentet ganske så bredt hos Leroy Merlin. Bare som et eksempel på hva en kan få tak i viser jeg denne lampen. Hvor den eventuelt skulle plasseres vet jeg ikke, men så har jeg da heller absolutt ingen planer om å kjøpe den.
(Eg har ikkje tenkt å gje slepp på nynorsk og meir lokale uttrykk, men sjå på det som ein test. Kanskje Google Translate er betre på omsetning av tekstar frå bokmål enn frå det meir rotekte eg meiner å ha brukt så langt.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar