Translate

onsdag 6. juli 2016

Og vannet steg. . . . . . . . . .

Her er meir enn nok vatn. Kjeldene er vel utømelige i kort tidsperspektiv. Lever ein slik me for stor del gjer mange av oss: "Etter oss kjem syndefloden", ja så treng me vel ikkje tenkje i anna enn her og nå.
Engelskmennene me kjøpte huset av for 4 år sidan hadde skaffa seg permanent vatntilførsel ved å bore etter dei gode dråpane. 135 meter rett ned. Nedi botn der ein stad surrar og sviv ei pumpe som forsyner både oss,  Sofie og Terje med vatn av god kvalitet. (Dei to sistnemnde hentar drikkevatn her rett som det er) Å levere vatn til fylling av 26000 litar med vatn i bassenget er vanligvis heller ikkje noko problem. Ned i brønnholet går det ein vatnledning, i tillegg til ein ledning som gjev straum til pumpa. Ledningen er kanskje endå lenger enn lunta mi, men jammen kan den og vere lang. Tok jaffalt ganske lenge før eg forstod kvifor pumpa nede i brønnen ikkje starta og stoppa som den skulle. At pumpa i dagtanken stoppa når den ikkje hadde meir vatn å pumpe forstod eg, men kva skulle eg vel gjera?
Prøvde å lage meg eit system med manuell stopp og start av begge pumper etter eit system som brått dukka opp i hovudet. Pumpene arbeidde greitt nok dei, men hovudet? 
Før den makelause bønnen vart bora, samla dei overflatevatn frå taket i ein cisterne under huset. 2*2*3 omtrent 4 meter under golvet i huset. Førre eigar hadde rimeligvis ikkje brukt for dette lageret av vatn og etter søknad om bruksendring vart det lager. Eg trur der er ein vinkelslipar nedi der. Der er diverse anna og, men akkurat kva hugsar eg ikkje. Kunne kanskje fått låne dukkarutstyr av Ubaldo for å sjekke, men mindre bry me ei lensepumpe. Var nå litt redd for å møte ein vannslange og nedi der, så eg trur eg fann rett løysing.

Det har seg slik at ein av dagane me skulle ut på tur, tenkte eg at 10 minuttars gang på brønnpumpa ville vere lurt. Det hadde faktisk vore lurt og, om eg bare hadde hugsa på å slå den av  i det me for avgarde. Vel heimkomne att etter mange varme timar på tur er Hadi førstemann som ser der som skjer. Brønnpumpa går framleis, nå er det fullt i den gamle cisternen og kjøkkenhagen der me ikkje har fått planta noko i år, er det som bli vatna. Kapasiteten på pumpa der nede i mørket 135 meter under beina våre kan me ikkje klage på.
12 kubikk eller 12000 liter på fire - fem timar er slett ikkje gale.




For dei som endå plaskar med i alt vatnet, kan det meldast at problemet truleg var at flottøren som skulle starte og stoppe brønnpumpa hadde hengt seg.  Litt risting og litt dunking på den så funkar den att. Kor lenge er ikkje godt å vite. Må nok skifte den før me reiser herifrå, eller slå av straumen til pumpa heilt.

Kor mykje kosta så det heile? Måtte kjøpe pumpe til Euro 25. Kjøpte slange og, litt tjukkare enn vanleg hageslange.Slange var dyr, heller det enn billeg slange som ikkje vare ein sesong før den må kasserast.  Framtida med fylling og tøming av basseng blir lys og lett rett og slett. Lensepumpa skal få hjelpe til. Det vil bli som ein våt draum å få på plass bassenget til sommarsesongen. Kanskje det kan bli råd med dukkertar i haustferien og nå? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar